خاطراتِـ پرتو

مینویسمـ، تا بماند....

چغک:))

سلاااامممم...

امشب تَهش دوساعته یه کتابِ350صفحه ای یعنی چغک رو تموم کردم:)))

خیییییییلی معععععععرکه بود:))))))

پیشنهاد میکنم که حتما بخونیدش...

ماجرای کلی کتاب:

چغک نوجوونی تغریبا پانزده ساله است که شور انقلابی فووق العاده ای داره...

در زمان شاه خییلی فعالیت سیاسی میکنه وبه علت اینکه هم جثه ی ریزی داشت وهم هیچ رفتار مشکوکی ازش سر نمیزنه هیچ وقت گیر رژیم شاهنشاهی(ساواک)نمیفته...

اون ودوستاش هی باهمدیگه به انقلاب کمک می کنن...(چغک حوزَویه)

این ماجراها تو مشهده وخییلی قلم نویسنده آدم رو جذب میکنه...

چغک یکی از نزدیکان حضرت آقاست وایشون روخیلی دوست دارن...

بعد از هشت سال،چغک معمّم میشه و توی یکی از جمع هایی که آقا داشتن ازشون بازدید میکردن حضور داشته و همش فکر میکنه که آقا بعد از اینهمه سال واینهمه تغییر چغک ،اون رو نخواهد شناخت ولی بعد از اینکه از چغک رد میشن برمیگردن ومیگن که شما رو جایی من دیدم؟به نظر آشنا میاید!!اسمتون چیه؟

اون هم با افتخار میگه:چغک!!


خییییلی مععععرکه س:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


با آبجی دومی شروع کردیم ودو صفحه دوصفحه می خوندیم که خوابش گرفت وخودم تمومش کردم...ولی قصد دارم که با اون هم دوباره بخونم:))



امروز رفتیم باشگاه...

وای که چقدددر دلم واسه یگانه تنگ شده بود:)))

ارشد کلاس بودم وآبجی دومی هم خونه ی دوستش بود،نتونست بیاد...

به نظر خودم،ارشد خوبی بودم...

کلا به نظرم وقتی که ارشد میشم و اداره ی کلاس می افته به عهدم جو نمیگیرم وفقط نرمشمو میدم وتذکر های لازم رو به بعضی ها که لازم میبینم ید آوری میکنم...


خلاصه که یه حرکت دیگه از فرم یازده رو استاد بهمون یاد دار:)))

بسی خوشحال:)))


تولد فاطمه ونرگس بود دیروز:))

تولدتون مبارکاااااااااااا باشه ان شاءالله...:))))))))))))))))))))))

عید غدیر هم پیشاپیش مبااارک:)))


#چغک_بخونیم

#ارشد_نمونه:)))))

#تکواندو_کاریم

#تولدتون_مبارکااا:)

#کتابخونی:)


الحمدولله...

روز وشبتون مهربون...

یاعلی...

۱ ۰
صاد نون
۲۱ شهریور ۲۱:۰۷
میدونی چغک ینی چی؟😂

پاسخ :

بله به زبان مشهدی به معنای گنجشکه:))
صاد نون
۲۲ شهریور ۱۰:۱۹
اره...ولی بار معنایی که چغک داره گنجشگ نداره😆
بعد فکر میکنم یذره کوچیک تر از گنجشکم باشه..

شاعر میگه:
با پِلَخمون نگاهت چغک دلمو دی
ناز شستت چغکم وقف پلخمون تو بود

پاسخ :

من متوجه نمیشم که چرا اینقدر در مورد یه مطلب قدیمی بحث می کنید؟؟؟!!!
صاد نون
۲۲ شهریور ۱۶:۱۳
عذر میخوام بحث نمیکنم دیگه:/
نمیدونستم ناراحت میشی...فقط برام جالب بود این کتاب عزیزم

پاسخ :

خواهش میکنم ...ناراحت نشدم:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خاطراتی از جنس منـ !
دانش آموزیـ
که "پرتو" میشناسیدشـ :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان