خاطراتِـ پرتو

مینویسمـ، تا بماند....

آلوئه واریگاتا

سلام...

دومین پست پرورش گل^...^

آلوئه واریگاتا از خانواده آلوئوراست و برگ های گوشتی داره...

دمای محل نگهداری:18 تا 20 درجه سانتی گراد.

نور:متوسط تا شدید_درمقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرداما درعین حال قرار دادن آن در مقابل نور مستقیم خورشید فقط برای ساعات محدودی از روز به خصوص در فصل زمستان به رشد آن کمک می کند.

آبیاری: قطرات آب نباید روی برگ های آن ریخته شود زیرا باعث پوسیدگی آن می شود.از آب دادن زیاد در زمستان خود داری شود. درکل آب کمی برای این گیاه نیاز است.

تکثیر:پاجوشهایی را که شروع به تشکیل فرم روزت نموده اند به آرامی از پایه مادری جدا کنید.سپس آنها را درگلدانی با دهانه ی 9 سانتی متر حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی بکارید ودر نور مناسب قرار دهید.

نوع خاک:خاک قلیایی مخلوطی از یک قسمت خاک برگ و دو قسمت ماسه...

 

#آلوئه_واریگاتا

 

پ ن:اگه سوالی داشتید بپرسید^...^

 

زندگیتون پر از گل های خوشگل:)

یه سوال:این سال واسه عید چه حس و حالی دارین؟عید براتون چه رنگیه؟

یاعلی...

 

عزیزی یه سوال پرسیدن ولی سوالشون قابل پاسخ دادن نیست، به همین دلیل سوالشون رو همراه با جواب همینجا مینویسم، ان شاء الله که جوابشون رو بگیرن . 

 

سلام خسته نباشید ببخشید من یه گلدون از این گل واریگاتا دارم اوایل خیلی خوب بود ولی رفته رفته برگهای گوشتی گیاه حالت لوله ای شده و به طرف داخل خود برگ جمع میشن هم خاکش مناسب هستش هم جاش هم خیلی خوبه و معتدل هستشلطفاً جناب اگر میشه راهنمایی کنید کود هم هر ده روز یکبار قاطی اب میکنم و بهش میدم اما بارم لوله ای هستش برگاش

 

جواب:

لوله ای شدن به داخل بخاطر کمبود اب و وجود سرماست

لوله ای به خارج نشونه زیادی آب و گرماست

کمبود آب ممکنه بخاطر آسیب به ریشه و زهکش نامناسب خاک باشه

۳ ۰
Parad ox
۲۸ اسفند ۱۴:۴۲
یه امسال یه حس خیلییی خوب دارم 
شاید زرد ... نمیدونم :)

پاسخ :

آخییی:)
چ جالب...
سالتون پربرکت و خیلی خوب^...^
مریم محمدی
۰۱ بهمن ۲۰:۱۳

سلام منم یه الورا واریگاتا دارم اولش خوب رسد کرده ولی الان یکی دوره بزرگای پایینی زرد میشه منم مجبورم جداش کنم مثل همیشه اب میدم ولی نه رشد کرده وبرگای پایینی زرد میشن گلدونمم کوچیکه میترسم به خاطر فضای گلدونه لطفاً کمکم کنید

 

مریم محمدی
۰۱ بهمن ۲۰:۱۷

سلام منم یه الورا واریگاتا دارم اولش خوب رسد کرده ولی الان یکی دوره بزرگای پایینی زرد میشه منم مجبورم جداش کنم مثل همیشه اب میدم ولی نه رشد کرده وبرگای پایینی زرد میشن گلدونمم کوچیکه میترسم به خاطر فضای گلدونه لطفاً کمکم کنید

شاید به خاطر اینکه داخل خونست آوردنش از بالکن خونه این جوری شده آخه میترسم خراب بشه از سرما

پاسخ :

ممکنه مقدار آبی که بهش میدی زیاد باشه...
چند مدت یه بار آب میدی؟
مانی
۱۰ بهمن ۱۱:۴۱

سلام آلوئه واریگاتا من از ساقه شکسته آیا راهی برای احیا هست؟

پاسخ :

ببخشید من خیلی کار داشتم نتونستم به وب سر بزنم ...احتمالا تا الان دیگه باید پوسیده باشه یا اینکه از یه جای دیگه جواب سوالتونو گرفته باشید...
اما اگه باز هم براتون اتفاق افتاد اون ساقه ی شکسته رو بکارید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خاطراتی از جنس منـ !
دانش آموزیـ
که "پرتو" میشناسیدشـ :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان