خاطراتِـ پرتو

مینویسمـ، تا بماند....

عوارض و درمان کاج مطبق

سلام...

اینا یک سری مشکلاتی هستن که ممکنه واسه کاج مطبقتون پیش بیاد که راه درمانش رو اینجا می نویسم:

1_برگ ها سبز هستند ولی می ریزند:آبیاری زیاده از حد باعث این عارضه است،آبیاری را متوقف کنیدتا سطح خشک شود و سپس آبیاری را با میزان کمتری انجام دهید.

2_برگ های شاخه های پایین می ریزد:گیاه پیر شده است . اگر تاریکی زیاده از اندازه باشد آن را به محل روشن تری انتقال دهید و شاخه های خشک شده را با چاقو یا قیچی تیز حذف نمایید.

3_برگ های سوزنی زرد وقهوه ای شده،می ریزند:هوا گرم و خشک است گلدان را به محل خنک تر با اکسیژن فراوان منتقل کنید.آبیاری و آب افشان را فراموش نکنید.

4_شاخه ها به طرف پایین خم شده اند:هوا خیلی سرد است.گیاه را به محل گرم تری منتقل نمایید.

5_رشد گیاه متوقف شده است:ریشه هارا بازدید کنید اگر متراکم شده اند زمان تعویض گلدان فرا رسیده است.

6_زخم های سفید پنبه ای شکل در قاعده برگ ها تشکیل شده است:حشره آفت باعث این نارسایی است.هر14 روز یکبار با سم حشره کش طبق دستور سمپاشی کنید ویا با پنبه ی آغشته به محلول سم روی شاخه بمالید.

7_برگ ها متمایل به سفیدی هستند:اشعه ی مستقیم آفتاب مخصوصا از پشت شیشه عامل آن است. گیاه را به محلی با نور غیر مستقیم انتقال دهید.

8_شاخه ها باریک و علفی هستند: تغذیه ی مصنوعی تجویز می گردد.میزان مواد غذایی را دوبرابر کنید.

9_حشرات ریز سبز رنگ روی برگ های سوزنی ظاهر و برگ ها چسبناک شده اند:هر چهارده روز یکبار با یک سم حشره کش نفوذی  طبق دستور سمپاشی نمایید تا علائم برطرف گردند.


۱ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خاطراتی از جنس منـ !
دانش آموزیـ
که "پرتو" میشناسیدشـ :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان